• salnamefadak@gmail.com
  • 025-38803030
محصول مورد نظر خود را سرچ کنیدو سپس Enter را فشار دهید

نکاتی درباره سفارش سررسید مرغوب | سررسید 1403 | سررسید ارزان

یکشنبه, 07 آذر 1400

نکاتی درباره سفارش سررسید مرغوب | سررسید 1403 | سررسید ارزان

سررسید می تواند نوعی دفترچه یادداشت باشد. با این تفاوت که اختیارات بسیاری را شامل می شود. در سررسید 1403 علاوه بر قسمت یادداشتی آن تاریخ شمسی، تاریخ قمری و میلادی هر روز به همراه مناسبت مربوطه آورده شده است. برخی شرکت های تبلیغاتی علاوه بر مواردی که ذکر شد، از اشعار و سخنان بزرگان علم و ادبیات ایران و یا جملات آموزشی و انگیزشی در سررسیدها چاپ می نمایند، این مسئله باعث می شود کاربرد سررسید دوچندان شود.

با نزدیک شدن سال جدید صاحبین مشاغل و کسب و کارها، برای تبلیغات شرکت خود و همچنین ارائه هدایای تبلیغاتی به مخاطبان و مشتریان به دنبال هدیه تبلیغاتی کاربردی می باشند. یکی از هدایای تبلیغاتی مدرن، کاربردی و مقرون به صرفه در شرکت های چاپ سررسید، انواع تقویم رومیزی و سررسید می باشد. سررسید به دلیل اینکه به گونه ای طراحی شده است که برای تمام روزهای سال قسمتی برای یادداشت دارد. همینطور تاریخ روز و مناسبت های آن روز درج شده است. برای بسیاری از افراد به خصوص برای منشی شرکت ها، مهندسین، مدیران، دانشجویان و ... که احتیاج به یادداشت روزانه و تنظیم قرار ملاقات دارند، می تواند قابل استفاده و کاربردی باشد. برای سفارش سالنامه های با کیفیت باید به نکات بسیاری توجه داشته باشید که در ادامه ذکر می کنیم:

ابعاد و قطع سررسید 

سررسید در ابعاد و طرح های بسیاری تولید می شود، همچنین از بخش های مختلفی تشکیل شده و چندین مرحله را پشت سر گذارده تا به مرحله عرضه برسد. در ابتدا به بررسی ابعاد و اندازه های مختلف سررسید می پردازیم:

  • وزیری: این سایز در ابعاد 17 در 24 سانتی متر می باشد و یکی از رایجترین اندازه های سررسید می باشد. فضای نوشتاری این اندازه از سررسید به گوگنه ای است که مطالب بسیاری را می توان در آن یادداشت کرد به همین دلیل می تواند گزینه مناسبی برای نوشتن جزوه ی دانشجویان و ثبت و تنظیم قرار ملاقات های مدیران شرکت ها و ... باشد.
  • اروپایی (رقعی): اندازه اروپایی 14 در 22 سانتی متر است و یک سایز بسیار شکیل و جمع و جور می باشد که برای بسیاری از اقشار جامعه کاربرد دارد.
  • اروپایی فانتزی: سررسید اروپایی فانتزی در ابعاد 12.5 در 22 یک سایز بسیار کم جاا و زیبا می باشد و همانطور که از ابعادش می توان دریافت طرفداران خاص خود و بسیاری را دارد.
  • خشتی: این سایز در مجموعه فدک برای سررسید نوبت دهی (سررسید پزشکی) به کاربرده می شود و ابعادش 23 در 24 سانتی متر می باشد. سررسید پزشکی خشتی جدول بندی شده است و برای مکان هایی که با نوبت دهی سروکار دارند مناسب است.

 قطع سررسید 

  • رحلی: سالنامه رحلی نیز یکی دیگر از سایزهایی است که در برخی شرکت های تبلیغاتی طبق خواسته مشتری برای سالنامه به کاربرده می شود و در ابعاد 21 در 30 سانتی متر می باشد. نشر پیک فدک این ابعاد از سررسید تبلیغاتی را نیز برای دفتر نوبت دهی در نظر گرفته است و طبق توضیحاتی که در قسمت قبل توضیح داده شد به صورت جدول بندی طراحی شده و ارائه می شود.
  • یک هشتم: سالنامه یک هشتم در اندازه 12*17 سانتی متر می باشد، یک سایز کوچک و جمع و جور است که جای کمتری می گیرد و برای افرادی که می خواهند یک سررسید را همیشه همراه خود یا در کیفی داشته باشند مناسب است.

 

طراحی سررسید

بعد از اینکه ابعاد سررسید طبق نیاز مشتریان و مخاطبان انتخاب شده، باید طبق سایز انتخابی طراحی مورد نظر انجام شود، طرح روی جلد و همچنین صفحات داخلی سررسید را می توان هم از قالبهای آماده طراحی استفاده نمود که هزینه کمتری صرف می شود و هم یک طراحی کاملا اختصاصی انجام داد. شما می توانید برای جلد سررسید، آستر بدرقه، صفحات لت، صفحات داخلی سالنامه و روبان سررسید طراحی ای در خصوص شغل و کسب و کار خود انجام دهید، این امر سبب می شود مخاطب در طول سالی که سررسید را در دست دارد تبلیغ شما به صورت مداوم جلوی چشمانش باشد و برند شما کاملا در ذهن او ثبت شود.

 

جلد سررسید

برای جلد سررسید و سالنامه موارد بسیاری را بکاربرد که هر کدام خصوصیات خود را دارند، برای مثال: چرم ایرانی، چرم خارجی (ترمو) ، گالینگور، جیر، اشبالت، سلفونی و... . جلدهای چرم نسبت به سایر جلدها زیبایی و کیفیت خاصی دارد و سررسید با چنین جلدی بسیار شکیل می باشد. (چرم مصنوعی با وجود شباهت زیادی که به چرم طبیعی دارد ولی قیمت پایینتری دارد) قیمت این جلد نسبت به سایر موارد ذکر شده در پاراگراف قبل بالاتر می باشد. جلد سلفونی اغلب اوقات برای سررسید اختصاصی به کار برده می شود لذا می توان روی جلد سلفونی هر طرح مختص شرکت را چاپ نمود، از این رو گزینه مناسبی برای شخصی سازی سررسید می باشد. همچنین قیمت این جلد به نسبت جلدهای دیگر مقرون به صرفه است.

 

کاغذ سالنامه

باید توجه داشته باشید که برای صفحات داخلی سررسید چه نوع کاغذی استفاده شود تا یک سالنامه با کفیت در اختیار مخاطب فراگیرد، معمولا برای سررسیدها کاغذ تحریر 70 گرم کرم یا سفید خارجی استفاده می شود که این کاغذ مرغوب و صاف و یکدست است.

چاپ سررسید 1402

چاپ سررسید 1403

بعد از مراحل طراحی و انتخاب جلد و کاغذ سالنامه باید برای چاپ به یک موسسه چاپ و تبلیغاتی مراجعه کنید که دستگاه های به روز و با کیفیتی داشته باشند و این کار سبب می شود سررسید با کیفیتی چاپ و ارائه دهید.

صحافی سالنامه

صحافی و چاپ سررسید یکی از موارد مهم در ساخت سالنامه می باشد. اگر سررسید شما از صحافی بی کیفیتی برخوردار باشد بعد از مدت کوتاهی سررسید از صفحات داخلی جدا شده و زیبایی خود را از دست می دهد و همین موجب می شود مخاطب شما سررسید را کنار بگذارد و یا به گوشه ای پرتاب کند. معمولا برای سررسید 1403 از صحافی ته دوخت و فنر استفاده می شود، در مجموعه پیک فدک اغلب سررسیدها به صورت دوختی صحافی می شوند و بسیار تضمینی و با کیفیت است.

مقاله های مرتبط

مشخصات یک سررسید باکیفیت

مشخصات یک سررسید باکیفیت

یکی از دغدغه های مدیران در انتهای سال...

ادامه مطلب
چگونه یک سررسید چرم مناسب انتخاب کنیم؟

چگونه یک سررسید چرم مناسب انتخاب کنیم؟

برای انتخاب یک سررسید ایده آل بهتر است...

ادامه مطلب
چاپ روی جلد سررسید

چاپ روی جلد سررسید

ایجاد جلوه های بصری در سررسید 1403 احتمالا...

ادامه مطلب
ارتباط سریع با ما